Nieuws

Buiten sporten

Met toepassing van de 1.5 meter tussenruimte mag er weer buiten georganiseerd gesport worden. Alle looptrainingen, wandeltrainingen en RunFit-trainingen gaan door. 

We hanteren de volgende regels:

  • Kom NIET als je één van de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts.
  • Kom ook NIET als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • En kom ook NIET als iemand in jouw huishouden positief getest is op het virus. Dit geldt tot 14 dagen na je laatste contact.


De groepsindeling, het verzamelen en de verzamelplaatsen en -tijden blijven hetzelfde, met uitzondering van het volgende:

  • De parkeerplaatsen zijn open, maar zorg ervoor dat je bij het parkeren al 1.5 meter uit elkaar blijft. En reis niet met elkaar mee, tenzij je uit één huishouden komt.
  • Om de nodige spreiding te realiseren wordt in Bleiswijk voor de loopgroepen verzameld op afwijkende tijdstippen:

    • Woensdag: A-groep om 18:50 uur, B-groep om 19:00 uur, C-groep om 19:10 uur, D-groep om 19:20 uur. De wandelgroep om 19:00 op de P bij het Ezelbruggetje.
    • Zaterdag: Groep 1 om 8:00 uur, groep 2 om 8:10 uur en groep 3 om 8:20 uur.

  • Binnen alle loopgroepen maken we er twee subgroepen van max. 12 lopers van elk onder leiding van een trainer.
  • Kom hooguit 5 minuten tevoren en zeker niet eerder naar de training.
  • Volg de aanwijzingen van de trainer nog beter op dan je normaal al doet, zeker bij calamiteiten. Hij/zij zal zijn/haar uiterste best doen om er toch een goede en leuke training van te maken.
  • Ventileer na afloop aan je trainer wat je goed vond gaan en wat anders of beter kan!

Kieviten Core Challenge

Samen met de Runfit-groep kun je werken aan een core stability met een challenge. Versterken van je core is goed voor je loophouding en voorkomt daarmee blessures. De trainers van Runfit hebben een mooi schema gemaakt.

Doen jullie mee?

Toon al het nieuws

Agenda

17
jun

Midzomeravondloop (1500 meter Jeugd, 4 EM, 10 EM)- AFGELAST

19:00 – 21:00
23
jun

Midzomeravondwandeling - AFGELAST

19:00 – 21:00
05
aug

Vakantieloop - AFGELAST

19:00 – 21:00
17
sep

Kortebaan afstanden Jeugd

18:30 – 19:00
03
okt

Rottemerenloop (1500 meter Jeugd, 1/4 en 1/2 marathon)

10:15 – 13:30
Toon volledige agenda

Jeugd

Jeugdtrainingen gaan weer door!

Om veilig samen te kunnen sporten hebben we spelregels opgesteld met informatie over het brengen en halen, de in- en uitgang van het sportpark, de looprichting op het sportcomplex en de regels die we hanteren tijdens de trainingen.

Als we ons allemaal aan de regels houden, kunnen we weer met plezier samen sporten.

Meer over Jeugd

Wedstrijden en Uitslagen

Nieuwe opzet Clubkampioenschap senioren

In 2020 gaat de berekening van het interne clubkampioenschap bij de senioren veranderen. Bij de nieuwe opzet worden jaarlijks 3 wedstrijden aangewezen die tellen voor het clubkampioenschap. Per categorie is de snelste loper over deze 3 wedstrijden clubkampioen. De Midzomeravondloop (MZA), de Rottemerenloop (RTM) en de 1500 meter zijn de wedstrijden die gaan tellen voor het clubkampioenschap.

In 2020 gaat het om de 4 EM tijdens de Midzomeravondloop op woensdag 17 juni, de halve marathon tijdens de Rottemerenloop op zaterdag 3 oktober en de 1500 meter op woensdagavond 22 april. In totaal 28.5 km.

Volgend jaar, in 2021, worden de kampioenen berekend over de 10 EM (MZA), de kwart marathon (RTM) en de 1500 meter, ook totaal 28.5 km. Om te kunnen winnen moet je dus deze drie wedstrijden lopen. 

Er zitten een korte, middellange en lange wedstrijd tussen. Voor elke loper wat wils. De drie tijden van de wedstrijden worden bij elkaar opgeteld en de snelste loper per leeftijdscategorie is clubkampioen. De allersnelste loper van alle lopers (M en V) wordt algeheel clubkampioen. 

Deelnemers moeten zich online of op de dag zelf als Kievit hebben ingeschreven om herkenbaar in de uitslagen voor te komen.

Lees meer
Wedstrijden en uitslagen

Wandelen

Zomer 2020

De wandeltrainers hebben met elkaar besloten dat, vanwege de huidige situatie, deze zomer de Midzomeravondwandeling (gepland op 23 juni) en de Vakantieloop (gepland op 5 augustus) niet door gaan. 

 

Sportief wandelen

Binnen het sportaanbod is sportief wandelen een aanwinst, omdat bijna iedereen deze trainingen kan volgen.

Sportief wandelen kun je ook als opstap gebruiken als je wilt gaan hardlopen. Sportief wandelen is verder heel geschikt voor die sporters die een lichte blessure hebben opgelopen.

Loop je mee? 
Voor de trainingstijden, klik hier

Toon alle berichten