Buiten sporten

Met toepassing van de 1.5 meter tussenruimte mag er weer buiten georganiseerd gesport worden. Alle looptrainingen, wandeltrainingen en RunFit-trainingen gaan door. 

We hanteren de volgende regels:

  • Kom NIET als je één van de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts.
  • Kom ook NIET als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • En kom ook NIET als iemand in jouw huishouden positief getest is op het virus. Dit geldt tot 14 dagen na je laatste contact.


De groepsindeling, het verzamelen en de verzamelplaatsen en -tijden blijven hetzelfde, met uitzondering van het volgende:

  • De parkeerplaatsen zijn open, maar zorg ervoor dat je bij het parkeren al 1.5 meter uit elkaar blijft. En reis niet met elkaar mee, tenzij je uit één huishouden komt.
  • Om de nodige spreiding te realiseren wordt in Bleiswijk voor de loopgroepen verzameld op afwijkende tijdstippen:

    • Woensdag: A-groep om 18:50 uur, B-groep om 19:00 uur, C-groep om 19:10 uur, D-groep om 19:20 uur. De wandelgroep om 19:00 op de P bij het Ezelbruggetje.
    • Zaterdag: Groep 1 om 8:00 uur, groep 2 om 8:10 uur en groep 3 om 8:20 uur.

  • Binnen alle loopgroepen maken we er twee subgroepen van max. 12 lopers van elk onder leiding van een trainer.
  • Kom hooguit 5 minuten tevoren en zeker niet eerder naar de training.
  • Volg de aanwijzingen van de trainer nog beter op dan je normaal al doet, zeker bij calamiteiten. Hij/zij zal zijn/haar uiterste best doen om er toch een goede en leuke training van te maken.
  • Ventileer na afloop aan je trainer wat je goed vond gaan en wat anders of beter kan!

Kieviten Core Challenge

Samen met de Runfit-groep kun je werken aan een core stability met een challenge. Versterken van je core is goed voor je loophouding en voorkomt daarmee blessures. De trainers van Runfit hebben een mooi schema gemaakt.

Doen jullie mee?